tisdag 29 december 2009

Tur o Retur

Igår förmiddag, åkte jag och sonen upp till Messlingen till vår stuga. Målet för denna resa var att få upp köket dit, sagt och gjort på med boogiekärran och kör. Vi hade inte bråttom, men det var det andra som hade. Jag körde väldigt lugnt, är ju faktiskt inte så van att köra på vinterväg. Här nere vräker dom på salt så fort det faller en snöflinga, när vi kom till jämtlanslän inser jag att även de värmlänska ploggubbarna borde få en kurs i hur man plogar...Vägarna är 1000% bättre plogade och med bra fäste trost vinterväg, här är det en massa spår som gör att bilen raglar runt som firmafest deltagare.


Väl uppe bara mös vi framför tv med sprakande ljud av kamin, gubben som åkte i förväg hade slipat och lackat de nylagda trägolvet. Grabben satt även och kollade snöskoter annonser, han hittade ett intressant objekt i Järpen. Eftersom vi håller på och bygger är det inte så kul att vara där uppe, kan inte ens koka vatten. Vi bestämde oss för att ta hem de två skotrar vi har där, sagt och gjort jag kör hem med 2 skotrar på kärran. Gubben och grabben åker till Järpen, via Östersund för att hyra släp. Men nu har han en egen skoter.




Jag har nu kört ca 90 mil på ett dygn, och skall bädda ner mej för i morgon gäller det att inhandla det som behövs inför Nyår...




Bjuder inte på nått citat, men en bild på en sån skoter som han köpt sig.


Ha en riktigt god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar