fredag 4 december 2009

Vita guldet

Ja nu har det vita guldet kommit, tyvärr kommer det även vara borta snart. Men det är väl så det man åtrår mest, skyr en som pest :-) Men det hjälper inte att grämma sig för förlutsen, utan att ta vara på tiden man har. Idag har jag och det två små varit ute på en härlig promenad där de har fått springa så snön yrde runt deras ben. Har även varit kreativ och förbrett den blivande B-kullens egna sida, blev nöjd med resultatet. Kan ibland vara svårt att veta vad man skall skriva, för att det skall bli en bra balans. Men jag tyckte jag fick fram både Eya och Paw goda sidor utan att det låter konstlat eller överdrivet, är ju sanningen som skall fram. Om man som uppfödare är oärlig kommer det att visa sig till slut. Men mina avelsmål är sundhet, extriör, jakt och temprament utan inbördes ordning. I vissa fall har aveln blivit premier, premier och premier, men det finns ingen gen i en hund som nedärver en premie däremot anlag, hälsa och extriör. Och det är där focus bör ligga.

Ha en vit fredag, bjuder på ett citat av Benjamin Franklin " Att vara medveten om att man inte känner till fakta är ett stort steg till kunskap. " och en bild på min två flickor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar