måndag 16 november 2009

Olika

Igår var mor och dotter här för att rida på hästen som står installad hos mej. När dottern rider blir jag lycklig, hon är ett med hästen. Det är inte ofta man får se någon så talangfull, och hästen är/blir ursnygg när hon rider honom. Mamman var ingen upplevelse att se, hon var hård och hafsig i ridningen.

Nu måste jag klaga lite, är rent ut sagt sk*t trött på detta vädret. Lera och grus fulla huset, skulle vilja ha en robotdamsugare just nu.
I morse när jag kom ner möttes jag av denna syn.

Hundarna har festa loss under natten och demolerat en bädd, skönt att dom har ett eget rum så inte förödelsen sprider sig vidare.
Måste passa på och skryta lita också, har en hanhund på besök så vi har nu två hanar. Eya är i löp och nu på väg in i hög löp, alla hundar äter i samma rum "under uppsikt" inget pip, inget morr eller fientlighet älskar verkligen mina kloka hundar.

Ha en geggamoj fri måndag, bjuder på ett citat av John Churton Collins " Avundsjukan är den mest uppriktiga formen av smicker. "



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar