måndag 2 november 2009

Lappsjuka...

Kan lugnt säga att jag är extremt uttråkad, min enda kontakt med omvärlden är dator och telefon. Har nu haft feber i 10 dagar och nya symtom kommer dagligen, dagens idag är heshet.

Är väldigt sliten och trött, hmm av att inte göra nått... Exakt känns som om kroppen är helt mörbultad.

Men nu ska vi bara se framåt, har insett att jag har aldrig längtat till nyår så mycket som jag gjort i år. Knasigt ja kanske! Men jag tror att de flesta upplevt ett år någongång där allt jobbigt, sorgligt och olyckligt hänt, mitt år att glömma bort är 2009.
Det som är positivt är att mitt i allt har jag insett att jag är en stark person, och det är en rejäl boost för självkänslan. Jag har insett att oavsett vad som händer finns det alltid ljusglimtar, och att livet är en gåva som skall levas och inte ångras.

Ibland har jag olika perioder av olika intressen, men ett som följt mej hela livet är böcker, mal igenom allt från skönliteratur till literaturhistoria. Det som jag farsineras av är ord och dess makt, finns nog inget som är mäktigare. Och det som följer med ord är kunskap, min uppmaning idag är ta er tid och läs en bok.

Ha en frisk måndag, bjuder på ett citat av Voltaire "Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar