torsdag 26 november 2009

jippie

Idag skall det brännas pengar:-) exakt varje kvinnas dröm, oj nu generaliserade jag lite.
Men om jag går tillbaka till micronivå jag ska göra av med pengar, fast inte på mej själv utan till allas trevnad. Vi renoverade vår hall och vi har fortfarande inte färdigställt den är som vanligt små detaljer kvar, är det stående problemet för oss. Vi påbörjar projekt men när det kommer till det lilla sista som ex. golvlister mm, då börjar vi på nått annat. Och problemet är att jag har inte velat köpa mattor utan tänkte vänta tills vi var helt klara, men nu orkar jag inte längre sååå idag blir det mattor. Ny dörrmatta ute och inne, en gångmatt och en matta att ha under bordet. Jag har en stor hall, fast den är bara hälften så stor som den var, vi har utökat kök och vardagsrum med andra halvan av hallen. Det bästa när vi gjorde om hallen var att jag nu har en stor gå in i garderob/förråd och ett större badrum med bubbelkar. Min hall var lika stor som en mindre tvåa när vi flyttade hit ca 45 km2. Och nu på ca 25 km2, och dotterns lägenhet är på 20km2. Vi har gott om plats, men ändå aldrig tillräkligt med utrymme välfärds problem :-)

Bjuder på ett citat av George Bernard Shaw " Budget: en metod för att bli pank metodiskt " och en bild på vår hall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar