lördag 28 november 2009

advent

I mogon är det första advent, och jag började med att städa igår. Fast avbröt för att börja måla, måste skryta det blev super fint. Har även fått upp gardiner i kök men hann inte med att placera ut stakar och stjärnor.

Jag var iväg och köpte mattor, varav en dörrmatta som jag mätte upp. Igår skulle vi klippa till den och lägga ut, rullar ut mattan och den var en meter för kort. Ibland blir jag riktigt trött på mej själv, men vi fick användning för den ändå men jag fick inte göra klart det jag ville. Gick till sängs besviken på mej själv och min klantighet. Detta betyder att jag måste åka och köpa en ny dörrmatta i rätt längd, tror inte jag hinner idag. Om jag inte kan lura iväg gubben ;-) får satsa på det...

Nu ska jag fortsätta greja här hemma med städ och pynt.


Ha en tillräkligt lång lördag, bjuder på ett citat av Jean de la Bruyére " Att skratta åt förnuftigt folk är dårarnas privilegium " och två bilder på hundrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar