onsdag 7 november 2012

Mållös av 80 talet

Vilken tur att inte munnen sitter på fingrarna, då hade det blivit en lång tystnad här på bloggen.
Nyss hemkommen från jobbet som idag bestod av en konsert, och restaurang besök.

Musikshowen vi såg stod estet musik för, samt en utställning av estet bild. Vilka fantastiska konstverk man blir helt tagen, av den enorma talang ungdomarna besitter.
Efter att vi frossat i fin konst, fick vi ta plats framför scenen. En lärare berättade om det arbete eleverna gjort och för att korta ner lite ALLT har dom gjort som har med att bygga upp en show. Lärarna har agerat bollplank men stått med händerna på ryggen och låtit ungdomarna utforma det hela.

Jag trodde mej veta vad grabben pysslat med men inser att jag egentligen inget visste. Mållös ja!
Mellan varje låt visas en film som självklart har temat 80 tal, jag som inget vet om film mm. Kan bara föreställa mej vilken tid det tar att redigera och klippa för att få det att passa in med olika musik och det som sägs, sedan fotade han och gjorde i ordning det foto montaget som blev affischen. ( Han deltog ju även på scenen och spelade förståss. )

Sedan kommer vi till höjd punkten musiken, känner att medans jag sitter här och skriver bränner tårarna lite. Har idag fått höra den absolut bästa version av Forever Young "Alphaville" jag hört. Sången och kompositionen av musiken var mer än magisk. Sedan var det en härlig blandning av rock och pop, våra grabbar på jobbet var super nöjda och ville nog gärna gå och titta igen :)

Som mamma är jag så stolt att jag spricker, inte bara av min egna talang utan av hela gänget. Vilket underbart gäng.

Skulle gärna bjudit er på F Y versionen men blev så tagen att jag missade att filma, så jag hoppas kunna återkomma med den. Bjuder istället på en bild av den fina affischen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar