måndag 21 januari 2013

Aj för bövelen!

Ja då har hon gjort det!!! Har en mycket öm tumme, har antagligen lyckats stukat den. Hoppas på det iaf, inte dåligt vad handikappad man är utan tumme...

Hade ju hoppats på att få spendera nån timme uppe i pysselhörnet, men det vill sig inte!
Är också glad över att min käre gubbe kommer hem och kan avlasta mej, så jag verkligen kan vältra mej i självmedömkan... Nej då skojar bara! Är nog inte så farligt utan lite vila och min tumme är som ny, vad jag gjorde?!? Kan väl säga som så här att den late sliter hellre ihjäl sig än att gå två ggr. Med andra ord försökte jag vara tidsbesparande, vilket nu leder till att jag kommer att ligga efter en stund.
Och var hittar vi moralen i detta? Jo att genvägar blir senvägar!

Sedan har jag blivit uppretad också, och en sak är säker reta ej den björn som sover! Sånt snick snack köper inte jag!

Ha nu en underbar kväll, bjuder på en låt till av Svenska Miriam Bryant :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar