söndag 6 januari 2013

My Dog

I fredags tog jag färden ner till Göteborg, åkte till våra goda vänner i Kungälv. Blev bjuden på Sveriges nationalrätt Taco :)
Som vanligt blev det små prat ut mot midnatt, tidigt på lördag tog vi de sista milen in till Svenska mässan och årets upplaga av My Dog.
Som jag tidigare berättat så är ju Yes lite reserverad för okända människor och värst är det mot män. Hade ju betalat för att det var en kvinnlig domare. För dagen fann även domar aspiranter med varav en man, när det blev vår tur bad jag om att det endast var domaren som skulle närma sig Yes. Blev dock lite besviken på mannen som även om han blev upplyst om orsaken ändå kände sig manad att böja sig ner och hälsa på Yes.
Men han fick sin bedömning och jag är super nöjd med hans VG i Bkl/Jkl, och jag är mycket nöjd med kritiken. Brorsan Yammie fick också VG med fin kritik, som sagt är super glad för att vi fick de resultat som vi fick. Detta är nog sista gången vi åker på en show utställning! Men träning är det och det finns otroligt mycket att se och många fina hundar.

Ha en fin kväll, bjuder på ett par bilder.

Åens Ypperli VG Ökl
Åens Yes VG Bkl/Jkl


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar