lördag 23 augusti 2014

Lycka :)

Finns det något mer underbart än att få föra fram en hund till premie? Och att det sedan är vår andra generations hund gör det lite bättre. Och att på samma dag premieras även en avkomma till av en av våra underbara valpköpare.

Avalonian's Extra 12 månader. 2 UK 22/8 2014
U: Avalonian's Akira E: Åens II Yes
Har ännu inte smält den glädje jag känner, jag premierade även hennes far på hans första start i Sverige vilket känns otroligt kul. Det som är ännu roligare är att detta var Extras första kontakt med ripor och fjällbiotop. Denna extremt fina tik köpte vi tillbaka då hon enligt förra ägaren ej höll måttet. Vi har nu flera bevis på att detta är en talang.
Jag och Extra efter att vi tilldelades 2 UK Av domare Harry Hansen.
Och så måste jag ju dela en bild av Avalonian's Donna som knep ett 2 AK för Domare Randi Schultze. Vi är jätte glada uppfödare och så otroligt stolta över våra fina valpköpare.
Avalonian's Donna 26 månader. U: Mountaineers Eya E: Finnvolas Birk
Och en glad husse Dag Bay 
Nu blir det att fortsätta hålla tummar och hoppas på fler positiva resultat från Ljördalen, själv har jag nu landat i soffa i mitt andra paradis Messlingen. Nu blir det två sköna veckor med jakt och förhoppningsvis fina fågeltagningar.
Ha nu en underbar dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar