lördag 30 augusti 2014

Ripjakt del 1

Ja nu har jag jagat mina 5 dagar, och ja jag jagade ensam. Varför? Jo för när det nya fina dataprogrammet Naturit lanserades var jag den ende i vårt sällskap som lyckades innan det kraschade. Men vad gör det har faktiskt haft rena lyxen.
Hat blivit några mil i benen på både mej och hundarna. Detta är faktiskt första året som jag aktivt jagar, tidigare år har jag gått med hundar. Så det var en premiär även för mej som ripjägare, och vilken premiär.

Skall säga på ont och gott, då jag dag två började få inflammation i foten, men att fälla sin första fågel efter ett perfekt fågelarbete över sin hund är stort. Den av hundarna som jobbat bäst för mej är Akira, men inte att förakta så blev vi mäkta imponerade av lilla Angel, som var med en dag då vi hade extremt mycket fågel.

Kommer bjuda på lite bilder, och nu blir det en dag vila innan Ripjakt del 2 inleds.

Ha en fin fortsatt helg.

Äkta glädje :)

En komplett hund bästa redskap :)

Lilla Angel i bakgrund :)

Vackrare finns knappt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar