måndag 8 juni 2015

AvalonainS utökar för att bli ännu mer hund vänligt!

Ja sakta börjar jag repa mej efter den enorma besvikelse över att spendera en sommar utan valpar. Men det bästa sätta att bota hjärtesorg är att jobba hårt. Och det kan ingen påstå att jag inte gör!
Denna vecka är jag hemma och jobbar, välbehövligt. På fredag åker jag till Säter och skall ställa hund på lördag, efter det åker jag upp till Östersund. Ställer hund på söndag, åker hem igen för att åka ner till Slätten på måndag. Sedan är det vår årliga kennelträff under midsommar helgen.

Som sagt den som har timmar över får gärna sända över några till mej.

Vad händer här hemma då, ett stort hägn är på väg att ta form. Här kommer jag kunna har små mysiga skogsträningar, och jag kommer kunna erbjuda ekipage att släppa och träna sina hundar som de själva önskar med eller utan hjälp.

Jag kommer ta 50:- / timme och då nyttjar man själv marken som man önskar.
För de som vill träna med fågel kommer vi kunna sätta ut 3-4 st som de själva får träna mot under 1 timme detta kommer kosta 200:-
Vill man ha hjälp kommer det kosta 400:-/ timme.

Ni som kommer måste kunna visa upp giltigt vaccinations kort. Och vid grupp träffar skall din hund inte visa aggressivitet eller annat oönskat beteende.

Ca 200 stolpar och 1 km nät

Öppna gärden , skog och naturliga vatten täkter.
Kommer finnas fast fika plats för hussar och mattar, en appellplan finns. En liten utrustningslåda ifall minnet spelat ett spratt. Kommer innehålla apportbock, långlina, länk och koppel.
Så ta med en fika korg hunden och han en lugn skön stund tillsammans.

Välkomna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar