lördag 6 juni 2015

På ont och gott!

Ibland vill det inte riktigt som planerat, vår fina Akira har visat sig vara tom för valpar. Så det blir ingen sista kull på henne. Men hon har ju bidragit till rasen med sina två fina kullar. Och främst är det då E-kullen som visat framtassarna :) Men livet går vidare trist är det men bara att spotta i nävarna och se framåt.

Fick ett fantastiskt trevligt sms under veckan, tjejen som nu mera är ägare åt Mestur från Nole tog kontakt. Mycket trevligt. Är ju så att jag har några avkommor som är spridda över vårt land, även i Tyskland. Och även om jag själv nu inte längre är aktiv så bultar mitt hjärta fortfarande för dessa underbara Islandshästar. Och särskilt över mina egna små pärlor.

Och sommar har jag också haft EN dag, men då hann jag faktiskt klippa gräsmattan HELA och plantera lite blommor. Men nu är sommaren över för denna gång, och jag välkomnar det gråa trista regnet igen!

Idag är det också vår nationaldag, en dag då vi faktiskt SKALL vara stolta över vårt land och flagga. Om det är något som gör mej oerhört upprörd är detta eviga tjat om att den svenska flaggan är rasistisk. Här har vi mycket att lära av våra grannar Norge, var stolta över det land vi har och vår fina flagga. Och ni som blir provocerade av detta ni kanske bör fundera på varför? Och hur ni kan lära er uppskatta vårt land och vår flagga. Och ni som använder vår fina flagga för att trycka ner andra, ni förtjänar en spark i rumpan.

Ha nu en helt underbar nationaldag, bjuder på en låt dagen till ära.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar