söndag 3 november 2013

Söndags mys!

Eller frisördax!
Eya har fått sin vinter puts, och en kasse päls blev det :) Men så skönt att slippa all den tjocka pälsen även om det är vinter, slipper en massa tovor och sedan framför allt snökladdar.
Eya är en väl pälsad dam så henne trimmar jag med maskin, de övriga är det för hand med napp förutom tassarna som jag har en praktisk apparat. Tassarna är viktiga att de är släta och fina så det inte fastnar en massa smuts/salt och att de är fuktiga.
Och för raser som skall ha mycket päls i tassar rekommenderar jag tassock/potesokk.
Den praktiska lilla sock som jag producerar är lätt utan att vara för tät eller hämma rörelsefriheten.

Även en ny variant är under utveckling, mer om detta vid ett senare tillfälle. Nu skall jag fortsätta att leka hundfrissa :)

Ha en fin söndag, bjuder på en låt från AFI's (A Fire Inside) senaste album Burials, kan nog hända att fler låtar från detta album kommer presenteras. Måste säga att detta album håller lika bra som I heard a Voice från 2007.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar