måndag 3 mars 2014

Måndag igen!

Tycker inte att jag hinner landa i en vecka förrän en ny börjar. Finns ingen risk för att jag hinner tröttna eller att det blir enformigt o tråkigt.
Helgen har inte bestått i värst mycket aktivitet, men behövde nog den vila jag fick. På lördag åkte jag och grabben till Karlstad handlade ett bänkskåp som jag skall ha uppe i arbetsrummet. Längtar tills det blir klart, men en dag i taget. Efteråt åkte vi inom mina föräldrar med en tårta, blev lite go fika och prat.
Min mamma blev under vecka bröstopererad, nu väntar cellgiftsbehandling men prognosen ser bra ut. Lite omtöcknad var hon av smärtstillande, och mitt i allt detta håller de även på med en total köksrenovering. JE har varit där och hjälpt till med monteringen av det nya köket under helgen. Kommer bli super snyggt när allt blir klart.

Lär bli lite jobb för mej under veckan, räknar med tisdag och onsdag, ev. lördag. Resten av tiden blir att lägga ner på Extra, hon är i behov av en dusch och framförallt massor med dressyr. Oj oj oj, hon kan absolut inte gå i koppel vi skall även jobba med lugn o ro. Jämfört med de övriga har hon en lite för hög stressfaktor än vad jag uppskattar. Vill kunna röra mej i huset utan att hundarna skall sprätta upp, men med tanke på hur långt vi kommit redan nu på kort tid lär även det jämna ut sig.

Igår betalade jag även in ett medlemskap i SISK, skall bli intressant och se hur den föreningen fungerar jämfört med SGSK. Har även nedräkning inför nästa veckas äventyr :) får verkligen hoppas att få se en stor varm sol....

Men nu är det början av denna vecka och som vanlig lär den innehålla både positiva och mindre positiva inslag. Men det är väl det som är livet!

Ha nu en underbar måndag, bjuder på en låt av Gin Wigmore, en skönt röst från Nya Zeeland hennes debut album släpptes 2009, bjuder dock på en låt som släpptes 2011 Kill of the nigth.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar