lördag 1 mars 2014

Framtiden!

Ja den börjar faktiskt lysa med en härlig värme och positivitet.
Är så glad över att ha så många underbara människor runt mej som ger massor med positiv energi. Och det händer massor med positiva saker just nu, nu när vi haft Extra hemma märker vi att hon har den kapacitet som vi redan misstänkte när hon var valp. Vilket gör att det skall bli ett otroligt nöje att jobba vidare med henne nu en stund.
Sedan har vi även utökat kenneln.
När jag startade min uppfödning 2007 hade jag även Cavalier King Charles Spaniel.


Denna otroligt vackra och härliga hund skulle blivit startskottet i vår cavve avel, tyvärr är rasen drabbad av ganska många genetiska defekter och även Cippo. Så vi beslöt oss för att lägga ner allt som har med Cavve att göra. Älskar verkligen färgen och deras härliga energi.

Vi valde att satsa helhjärtat på gordonsetter istället, och är mycket nöjda med våra hundar. I höst hade SGSK en skogsträning hos oss, och där mötte en person som nu kommit att bli en god bekant. Med sig hade hon sin tik Pippi, visste inte mycket om varken hund eller ägare. Men när jag så hundens metodiska sök och förnuftiga vindbruk i skogen var jag såld. Vi höll sporadisk kontakt och när hon valde att para sina tikar tänkte jag att om det finns möjlighet så preliminärbokar jag en tjej. Men kände att jag var tvungen att veta lite mer, sökte och läste så mycket jag kunnat om själva rasen och även om tiken. Och en tik som på 12 starter har 8 premier, en pappa som är SUCH med samma ägare. Då kändes det som att jag faktiskt hittat en uppfödare som vet vad hon gör, och framförallt känner sina hundar.

Sagt och gjort den 22 mars flyttar Margårdens Angel-Eye in till AvalonianS och vi är mycket glada över att få detta förtroende att ta han om denna fina tjej. Som ni ser har hon samma fina färger som vår Cippo, men är av rasen Irländsk röd/vit setter. Så nu är färgordningen återställd.




Ha nu en fin lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar