onsdag 5 mars 2014

Pyssel å knåp!

Har länge tänkt göra ett praktiskt värmetäcke som andas men ändå är vatten och smutsavvisande. Igår börja jag experimentera. Och vissa justeringar är nödvändiga men är ändå nöjd med resultatet.
Yttertyget fodrade jag med svart fleece som även det har en bra andas och fukt absorberande funktion, vill försöka komma bort ifrån en massa knäppen od. varpå jag använder neopren som ett bröstskydd. Fördelen med neopren det är ett starkt material som är mycket töjbart. Täcket kläs på som typ en sele, man för in huvudet och sedan drar ut benen i hålen. Väger obetydligt och prasslar inte.

 
Sedan har jag även fått frågan om jag kan tänka mej sy benreflex till hund. Mycket praktiskt måste jag säga och inget jag tänkt på tidigare, men visst ser de mötande bilarna ben reflexerna före västen! Och kanske även saktar in.

Fixade en prototyp, men det finns mängder av olika lösningar man kan hitta på. Men det skall i första hand vara enkelt och ha en vettig prisnivå.
Dessa är justerbara och väl reflekterande!


Är så kul att få önskemål och sedan få klura lite :) Men blev själv nöjd med resultatet, nu återstår det om kunden också uppskattar mitt försök.

Ha nu en fin onsdag, och tänk på att de bästa idéerna fås genom ett öppet sinne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar