fredag 28 februari 2014

Resumé

En liten kort uppdatering om vad som händer.

Vi har köpt tillbaka en valp från E-kullen, nu skall vi börja jobba henne och framför allt dressera. Hon är en mycket vacker tjej men behöver musklas lite och landa i sig själv. Känns väldigt kul att hon är tillbaka.



Sedan har jag inte mått så bra, varit illamående, feber och framför allt nacksmärta och yrsel. Var och jobbade i Lidköping mån-ons, och det blev bara värre. Sagt och gjort åkte till Vårdcentralen träffade en läkare som inte ville ta egna beslut utan skickade mej upp till sjukhuset med misstänkt meningit (hjärnhinneinflammation). Kommer in omgående, och prover börjar tas när väl den läkaren kommer in och frågar hur jag mår. Säger jag igen... jag mår bra känner mej inte sjuk men har fruktansvärt ont i nacken. Han gör sin undersökning och skall återkomma när han fått mina provsvar.

Han kommer in igen och säger att jag är fullt frisk, ja sa jag. Jag sökte för min onda nacke och tänkte att jag kanske skulle kunna få nån smärtlindring. Fick rådet att sluta ta mina två treo på morgonen ( ja jag vet) och fick med mej stesolid hem...tror jag tar mina treo istället.

Blev jag nått klokare? Nej men efter att varit i kontakt med fysioterapeut fick jag besked om att mina muskler i nacken är överspända och inflammerade att det i samband med periodens stress utlöst feber.
Men det bästa av allt är att alla mina prover är bra, blodtryck bra, puls bra, med andra ord som jag sa jag är frisk :)

Ha nu en underbar fredag, bjuder på Coldplay's nya låt Midnight. Coldplay är ett brittiskt rockband som startade -96 i London, den första låt jag minns från bandet och kände var lite extra för var Yellow.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar