lördag 1 februari 2014

Nya möten och nya uppdrag!

Tänk vad lyckligt lottad jag är! I fredags var jag och jobbade på ett nytt ställe, och vilken härlig personal och boende :) Sedan fick jag även en på ringning om jag kunde jobba under helgen, på ett lite mer speciellt sätt då jag skulle vara ensam hos en brukare. Nu hemkommen och är så glad över att fått träffa denna härliga och starka person, känner inte många som har dennes erfarenhet men ände en sådan livsgnista och mod. Är vid sådana här tillfällen som jag blir stolt över att ha förmånen att möta dessa underbara människor, som gör att många andra bleknar i dess jämförelse!
Även i morgon skall jag få umgås med min nya jobb bekantskap, med andra ord blir det en hel jobb helg för mej.
Blev även glad i fredags när jag fick höra att eftersom det var jag som var påtänkt till helgens uppdrag, gick det bra utan intro. Vilket jag tar som beröm, då anser cheferna att min kompetens är fullt tillräcklig.

Det svåraste i detta yrket är att bemöta andra människor där de befinner sig, men det är också det jag tycker är det roligaste med detta yrket. Och även en av orsakerna till att jag finner de vanliga Svenssons ganska tråkiga och små i jämförelse.

Men nu skall jag faktiskt ta och lägga upp benen och invänta melo!

Ha nu en underbar lördag, bjuder på en låt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar