måndag 28 juli 2014

Mot nya mål

I går var jag och Eya i Ransäter på Internationell utställning. Eya gick som vanligt utmärkt och fick excellent, CK och cert samt bästa veteran. Men gissa min förvåning när hon inte blev champion...
Hon har den jaktprovsmerit som krävs, men måste ha 3 ck i jakt/bruksklass. Och cert kan endast en jaktprovsmeriterad hund få. Någon måste ha missat något när de slog sina kloka huvuden ihop för att fastsätta utställningsreglerna.
Blev jätte glad över resultatet men samtidigt fruktansvärt ledsen, känns som det är helt meningslöst att lägga tid och energi på att åka och visa upp vår ras som jakthund!

Men men jag smälte detta och tar nya tag! Men sjukt är det, om någon kunnig kan ge en förklaring på varför inte våra hundar med 1 pris inte kan erövra championat som veteran får gärna komma med förklaring. Trodde i min enfald att det faktiskt var provmeriten som gällde. Och varför skall vi då ens ha cert? De är inget värda?

Nåja, nu är väskan packad igen och jag styr kosan österut.

Ha en underbar vecka.
Bjuder på en gammal 80tals dänga i ny tappning.  Vet ni vilken original artisten är? Välkommen att komma med gissningar, svar ges när jag är hemma igen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar