lördag 26 juli 2014

Sommar värme och utflykter!

Ja den som fryser nu befinner sig inte i Norden iallafall. Själv passade jag på att åka och njuta lite fjälläventyr hos våra valpköpare. De har en super fin stuga i Norska Valdres inte långt från Fagernes.
I vanlig ordning anlände vi sent på nattkröken, vi var nämligen iväg och inskaffade en fin bil till sonen innan.

Väl framme njöt vi lite spekemat som vikning, på sen natten. På tisdag, packade vi ryggsäcken och begav oss ut på en härlig fjäll tur.
En fin vy på väg mot målet!

Så vackert!

Att även hundarna njöt av fjällterräng trots värmen.
På kvällen badade vi i lilla sjön nedanför hyttan, och avnjöt god mat och dryck.
Fin utsikt från tomten

Charmigt, gammalt och välbevarat.
På onsdag tog vi även då en fin tur, vi gick mot Rundemellen jag valde att stanna kvar vid det lilla fjälltjärnet med hundarna medans resten knallade upp på toppen.

Rundmellen i bakgrunden

Fina vyer

Hundar och husse fick en avkylning

Klart friskt vatten

Rundemellen med lilla tjärnet
Även denna kväll avnjöt vi bad och god mat, hundarna njöt i fulla drag av gemenskap och härligt flock liv.
Sex svartingar och en röd/vit.
På torsdag tog vi en kortare tur i närområdet, vi skulle ju åka hem till oss igen. Men det var ingen dålig tur det heller. Och jag kan intyga att jag under denna korta tur utsatt mej själv för utmaningar, är inte glad i höjder eller branta stigar. Ja det är säkert fjantigt men så är det, och att få panik är oerhört ansträngande. Men tillfredsställelsen över att klarat av "en sån bagatell" är så jäkla häftigt. Men också utmattande. Ger mej själv klapp på axeln och upprepar mantrat "Mind over body" Jag är så jäkla bra!

Vy från toppen av Hestekampen

Från toppen av Hestekampen

Hestekampen med Rundemellen i bakgrunden.
Tusen tack för några fina dagar!

Dag och Anne
I fredags var allvaret tillbaka, hade fått en jobbtur för kommunen. Och jag lovar att det är allt för varmt för både personal och brukare just nu. Men det är bara att bita ihop.

Idag lördag har vi haft lite kurs här hemma, denna gång var det faktiskt röd/vita som var i majoritet. En syster till vår egen Angel-Eye var här och uppfödaren med sina hundar. Och även Ekdalens Enzo, honom måste jag verkligen skryta över. Han har under detta året mognat och blivit en fantastisk hund, men hjärna och hjärta på rätt plats. 

tv. Angel-eye, th Rodney och bakom Wiszla 

Idag har vi även lite att fira, vår E-kull fyller 1år. Denna kull som inte lät vänta på sig utan kom 7 månader innan planerat. Grattis säger vi till Edur, Ethos, Eiko, Enok, Eskil, Eddard, En-Aiki, Etna och Extra.

I morgon kommer jag spendera hela dagen i Ransäter, ni som vet vad jag kämpar för håll gärna en tumme för oss.
Ha en fortsatt fin lördag!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar