söndag 5 oktober 2014

Djurlivsmässan!

Då börjar jag lägga helgen till handlingarna. Helgens mässa var mycket trevlig, härliga kontakter som knutits och många skratt blev det.
Och det är otroligt kul att så många uppskattar mina produkter, för min del är det viktigt att inte hamna i en nisch utan vill se mina produkter användas av alla. Och fick igår en mycket spännande fråga, och självklart kommer jag hjälpa till om jag får chansen. 

Fanns många roliga utställare av det mer udda slaget, mitt emot vår monter hade vi Sveriges vackraste mus, vi blev också upplysta om att vi inte var djurvänner då en man försökte pracka på oss information om att jägare är orsaken till allt ont. Ibland förundras jag över vart dessa får sin "fakta" från. För 90 % av djuren som jagas är skadeskjutet?!? Vilket betyder att 9 av 10 djur plågas till döds. Nåja, som tur var jag inte på hugget för en diskussion, men annars hade jag nog frågat honom om varför jag inte sett honom i skogen hemma och utfodrat vårt vilt eller varför han inte kört upp leder vid extremt mycket snö, eller hur många saltstenar han burit ut i skogen. Eller det viktigaste av allt hur mycket spillingsinventering han gjort på sista tiden. Och det är ju lite så att människor danar sin egen fakta utifrån sina känslor, och hans känslor visade sig i att han istället för att respektera att vi hade olika åsikt om jakt vändes om till att vi inte var vänner av djuren. Från att vilja ge oss sin fakta till att hamna i sandlådan och beskylla oss, är inte konstigt att det är krig....

Och det går ju även i hand med hur jag även kan förundras över vilken fräckhet vissa människor besitter. Har faktiskt suttit och lyssnat på hur en människa verkligen pratat illa om andra människor, för att en handvändning senare flina upp sig och vara BFF med de samma. Nåja gå över lik straffar sig i långa loppet för stanken kommer ifatt. 

I morgon styr jag åter kosan ner i landet, för i slutet åka norrut. Med andra ord en härlig vecka att se framemot. Är så mycket positivt runt mej just nu, och jag är så glad över de härliga människor jag har förmånen att ha runt mej.

Ha nu en helt fantastisk söndag, bjuder på ett par bilder.

Min vän med Sveriges vackraste mus ;)

Margårdens och AvalonianS

AvalonianS och Margårdens





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar