onsdag 1 oktober 2014

Vackra oktober

Idag börjar höstens finaste månad, enligt mej. Rimfrost på morgon och gulnade löv som sakta faller av träden.
I går fick jag besök av en dam med en omplasseringshund, han var en blandning mellan Pointer, Vorsteh och Setter. En otroligt härlig hund, att han hade 3 olika typer stående i sig var mycket tydligt. Bästa belöningen att få stå och se när fåglarna flög runt i luften. Tror att han kommer få det bra i sitt nu nya hem.

Lilla Angie börjar nu bli lite uttråkad över att bara ha matte att leka med, men jag beundrar henne verkligen. Inget pip eller gnäll! Denna lilla dam har ett mycket gott självförtroende.

Är ju en bonus att vi har så fint väder, så vi har verkligen kunnat pyssla ute mycket. Jag har jobbar kvällar denna vecka så vi har haft morgonen/fm på oss att njuta ute. Hundgårdarna är städade, och hundhuset har också fått uppfräschning.

Idag kommer jag jobba veckans sista kväll, morgondagen kommer spenderas med lite spännande möten. Så jag håller faktiskt tummarna åt mej själv.

Nu skall jag och Angie njuta resten av fm innan det är dags att ge sig av mot en ny kväll med härliga människor.

Ha nu en underbar första oktober, bjuder på bilder från morgonens härliga tur.

Kursboendet i motljus, med våra fina duvor på taket.

Angie ute på myren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar