lördag 18 oktober 2014

Veckoblogg?

Känns lite så, att det blir ett inlägg i veckan...Lite fattigt tyvärr men bättre än inget.
Tiden forsar fram och dygnet saknar några timmar. Men det kommer nog lugna sig lite, eller inte. Denna vecka har jag gjort något som faktiskt fick mej att må lite dåligt, jag har sagt NEJ. Och jag är en person som har oerhört svårt för det. Men för en gång skull satte jag mej själv främst ( med god hjälp av familj och vänner.) Och nu i efterhand känns det rätt okej.

Skall berätta lite om gårdagen och lite skryt!
Avalonian's Eskil och hans matte kom på besök igår, så vi tog oss en lång promenad i skogen. Och han har verkligen växt på sig och blivit en hane. Kraftfull och vacker.


E: Åens II Yes U: Avalonian's Akira
Mina föräldrar var också på besök, de har varit ute i husbilen i fyra veckor och campat runt om i Tyskland, Frankrike, De har haft en super härlig långtur i husbilen. Är sånt som gör mej så glad nu när de blivit pensionärer, att de njuter livet. De fick igår äta sin första middag med ripa, och hade pappa kunnat äta benen hade nog även de slunkit ner :) Tror de tyckte om det minsann!
Hur tillagade jag med?
Helstekte dem i en gjutjärnsgryta, Himalayasalt och peppar Svart/vit ca 150 grader i ca 1 timme. Sås spadet från grytan redde jag upp och sedan kantareller och grädde samt lite soya. Kokta potatis, Blancherade haricoverts och brysselkål. Mumma var det!

Några som också kan njuta av goda rip middagar är vår yngsta valpköpare han är 13 år och hans jaktkamrat är Avalonian's En-Aiki nu 15 månader. Vilket team de är, och det kommer bli fantastiskt att få följa dessa två framöver. Grattis och tack för att ni tar så bra hand om En-Aiki.

En underbar bild i en fantastisk miljö.



Hoppas ni får en underbar lördag, bjuder på en låt också!

Ages and Ages med "Do the right thing" en text som  inte kan vara mer aktuell!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar