lördag 29 september 2012

En annorlunda upplevelse!

Som sagt så har vi haft jaktdag idag, jag och Hilde har mest myst och haft en härlig "tjejdag". Mitt halsont eskalerade och har hög feber och mår inte så bra. Men det är ändå trevligt att ha goa vänner här och som sagt känner mej rätt bortskämd just nu, Hilde har tagit över matlagning och jag sitter och uppdaterar er mina läsar vänner :)

Mitt på dagen åkte vi ut och mötte upp JÄGARNA i skogen och bjöd på lunch, öppen eld och brutankök så fixade vi en god måltid.


Sedan packade vi ihop och skulle åka så Hilde fick se våra olika jaktmarker, på väg dig fick vi se en man och tre "hundar" fick en otäck magkänsla om att något inte stämde. Men vi fortsatte, kunde inte låta bli att tänka på vad det kunde vara för ras min första tanka var hybrid. Ringde JE och berättade och han ringde till en tredje person. Jag kände att jag måste se närmare på dessa, och kör efter mannen och när han upptäcker oss är han på väg att vika in i skogen. Jag stannar och börjar prata med honom och om han var ute och motionerade och vad det var för ras på hans hundar, får till svar att det är Sibirian Husky, jag frågar vaför de inte har så tydliga masker och får till svar att han har urhusky?!?
Grannen som JE pratade med tog också turen och pratade med mannen, denna gång var rasen öst sibirisk Laika?!? Denna granne äger själv en väst sibirisk ;)

Jag skall inte svära i kyrkan på att jag har rätt men min magkänsla sa omgående att det var hybrid, och jag är inte mindre övertygad efter att sett dem på nära håll och på mannens beteende. Jag hoppas att han fortsätter att ha dessa i koppel och att han inte råkar tappa dem i våra skogar. Låter säkert lite paranoid, det kan jag leva med och hoppas att jag har jätte fel.

Efter att vi kom hem tog jag och Hilde och tittade på film "Hur många lingon finns det i världen" Har ni inte sett den GÖR det!

Nej nu skall jag sluta plåga er på en härlig lördagskväll.
Ha en fin lördag. bjuder på lite olika bilder på de raser som jag nämnt ni får själva gissa vad som är vad :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar