onsdag 23 november 2011

Avalonian's

Hur kom vi på det kennelnamnet?
Jo jag är lite intresserad av mytologi, och om det är grekisk, nordisk eller keltisk spelar ingen roll tycker det är lika spännande.
Men vår första gordon hette Zettertjärns U-Max och hans pappa heter Black Mystery Chinook men blir till dagligt kallad "Merlin".
När man skall välja ett prefix så måste det bli godkänt av FCI och mitt första förslag gillades inte, så då fick geniknölarna mala lite.
Och när jag börjar söka bland de olika mytologierna snubblade jag över Merlin...som förövrigt var en trollkarl. Han kom från orten Avlon, och innevånarna "Avalonierna" var ett mycket intellektuellt släkte som var slanka och vackra. Och dessa tre egensakper har våra settrar, så när man börjar tänka efter så är inte namnet så långsökt.
Ha nu en underbar kväll! Bjuder på en låt av Takida som jag tycker är väldigt bra!

2 kommentarer: