tisdag 29 november 2011

Är det bara jag?

Men nu tycker jag att vädret har varit skruttigt länge nog, är så ofantligt trött på detta gråa trista regniga rent ut sagt s.k.i.t väder. Vill ha minus och jag skulle inte bli ledsen över om det kom snö, är så trött på leriga tassar leriga skor blöta byxben och gråhet och mörket. Vill ha vitt ljust och kyla som biter i kinderna när jag är ute, jag vill kunna sätta på mej mössa och vantar skrapa is från bilrutan...ja vad som helst bara jag slipper plusgrader och mildväder.
Ja jag vet jag klagar.. men jag står inte ut med grått. All energi gå åt till att överleva dagen, finns det något värre än grått? Knappast.

Eya och Yes är nu anmälda till My dog utställningen i Göteborg, första gången som jag deltar på ett sånt stort jippo. Jag åker dit med noll i förväntan, jakthundar brukar inte bli premierade på sådana tillställningar. Men känner att det faktiskt är bra att vi visar fram våra jakthundar, för oftast brukar bruksklassen vara tom på SKK utställningarna i vår ras. Yes ställs i juniorklass och det är mest för att han skall få träning i hysterisk miljö....för hans del kommer det nog att bli kaos! Han är van att lunka i en tyst hemmamiljö utan oväsen och massa folk, roligast av allt är att Yes får sällskap av brorsan i ringen så de blir iaf två outsiders. Även om de för oss är vackrast i världen... Att ställa upp på en sån här utställning är inte bara en pers för hundarna även för matte! Jag har världens sämsta nerver för sånt här, så nu har jag gett mej själv en utmaning som heter duga. Tur att jag har goda vänner som följer med...
Jag ochAkira i juniorklass på SKK Ransäter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar