lördag 5 november 2011

Apport!

Har nu på förmiddagen jobbat lite med apporten eller hämta som vi tränat på, ordet apport har blivit en negativ koppling och förknippas med obehag. Varpå jag jobbar med att hämta är det roligaste som finns, och nu på morgonen fick jag det lilla genombrott jag väntat på. En hund som glatt viftande på svansen plockar upp apporten (hämten), kommer under dagen jobba mer på att befästa ordet "hämta". Den glädje jag känner inom mig när jag ser en hund gå från osäkerhet till glädje....Wow det är stort :)
Förövrigt så klättrar både jag och hundarna på väggarna, de saknar sina rundor och även jag. Läkaren ville inte att jag skulle börja träna förrän jag varit och kollat att lungorna är rena. Måste säga att jag blir förbluffad över hur kroppen agerar,  innan jag blev sjuk hade jag inget behov/sug på onyttigheter (sötsaker och chips mm.) Men nu när jag inte gör något skriker kroppen efter slisk, och jag sover illa och blir fort irriterad och lite apatisk. Huvva nu vill jag få remissen till röntgen, för inte kan jag fortsätta så här inte!
Ha nu en piggelin lördag, bjuder på en underbar låt av Coldplay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar