onsdag 30 november 2011

Blåst!

Ja nu menar jag inte helt tom utan att den dära Berit som antagligen är lite bitter, och skall blåsa och hålla på! I natt trodde jag att huset skulle lätta, tror att även hundarna tyckte det blev lite mycket. Jag tvärvaknade av att de tok skällde vid halv två, och mycket riktigt så lät det som om någon var på väg in i huset. Men det var bara Berit som blåste upp sig, eller om det är resten av hennes familj som lider av separationsångest och även de måste blåsa iväg. Ja ja tillslut lugnade svartingarna ner sig och vi kunde återgå till att drömma sött. Jag är inte riktigt i form, har ff. väldiga smärtor i min nacke, axel sedan förra veckan, vilket innebär förlust av god sömn. Voltaren gel och hästsalvan bluelotion hjälper inte mycket, men jag kanske inte är bra nog på att smörja in tillräckligt ofta. Ah det går ju över när kroppen vill!
Det värsta är inte värken utan att jag inte lär mej att tänka på att jag inte kanske bör göra vissa rörelser, men det är lättare att lära en gammal hund att sitta än att få mej att respektera när kroppen säger ifrån!
Nu skall jag bege mej och utmana tvättkorgen i duell, vilken jag vet att jag vinner ;)
Ha en strålande dag, bjuder på en snart klassiker eller så är det redan en klassiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar