torsdag 19 april 2012

Alla fåglar är inte i holken!

I morse blev Yes som galen när vi var ute på morgonpinken, han hoppade och gnydde mot duvslagets utedel. Fick kämpa med de tre i koppel som höll på att dra i kull mej, tyckte att jag såg en duva med skadad vinge. Krokade upp damerna och gick för att titta....det var ingen duva utan den FÖRBENADE DUVHÖKEN >:(
Slängde upp dörren och tänkte instinktivt vrida nacken av den, i samma veka kommer Yes instormades genom dörren varpå hulliganen flyger ut och bort..
Duvorna var mycket stilla så jag fasade för vad jag skulle mötas av för syn, en duvhona den produktivaste vi har ligger ihjäl hackad samt hennes nyfödda... Snyft...
Naturen är hård och barbarisk, men i mitt duvslag skall det inte komma fler duvhökar. Undrar om det finns nån katt man kan träna upp ;)

Idag har jag även njutit av min friskvårdstimme på jobbet, och en timmes massage är aldrig fel. Hade väldigt mycket triggerpunkter som fått sig en omgång, men om jag skall fortsätta få massage varje vecka kommer de förhoppningsvis bli ett minneblott.
Nu skall jag ta och fundera lite på vad jag skall packa inför helgen, skall bli skönt att åka bort och bor på hotell och förkovra sig lite :)
Ha nu en fin kväll, bjuder på en låt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar