torsdag 12 april 2012

3 år av väldoft!

Idag är det 3 år sedan jag slutade röka jag är så glad över att slippa cigaretter. Finns bara fördelar med att inte röka, jag spar pengar, jag luktar bättre, orkar mer och mår bra. Men det finns nackdelar också, för den avsky som jag fått för cigaretter kan ibland vara jobbig. Och det kommer sig nog av att jag fått insikt över vad andra måste stått ut med pga mej som rökare. Jag avskyr när någon rökt och sedan öppnar munnen....om ni kände hur det luktar :( och vissa rökares kläder lämnar os av sur röklukt :( och sedan dessa J***A fimpar som kastas överallt :( 
Var säkert inte ett dugg bättre själv, men jag blir förvånad över att man kan känna ett sådan hat mot något som jag tidigare inte kunde vara utan.
Min man som aldrig rökt hyser inte lika stort avsky, men jag tror att det handlar om att jag faktiskt är rädd. Och det är jag för jag vill ALDRIG röka igen, men jag är rädd över att trilla dit. 
Men idag skall jag fira mina rökfria år med att blir frisk så jag kan åka på jobbet imorgon :)

Ja som ni förstår fick jag slänga in handduken, men nu börjar febern att släppa taget och jag känner mej "lite" piggare :) Vilket är bra för imorgon skall vi åka och vara på stallet, något som jag gärna är på under arbetstid!
Ha nu en rökfri dag, bjuder på en gammal goding som tillhör kategorin favorit!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar