tisdag 16 juli 2013

En lyckad chansning!

I går morse vid 05 startade jag och min far en resa på 117 mil ToR. Vi åkte ner till Helsingborg på vinst eller förlust, hade fått tips av en bekant att Skånska byggvaror ibland säljer ut lite returer mm billigt. Och det jag skulle ha var en Parytterdörr och 6 traditionella fönster. Eftersom jag är en prismedveten person nästintill nitisk så har jag verkligen sökt bästa pris..och utseende!
Eftersom mina föräldrar också skall byta ytterdörr tog vi beslutet att ta en tur! Väl på plats blev jag lite besviken hade förväntat mej ett gigantiskt ställe men en enorm lokal med grejer högt o lågt. Så var inte fallet, men när vi väl hittade in till fyndmarknaden var dom där! Mina pardörrar, jag hade iofs föreställt mej vit men som den jag är såg jag genast att det kommer bli väldigt läckert med denna dörren får bara ändra lite andra detaljer :)
Och även min far hittade en super snygg dörr som verkligen kommer ge en klass höjning till deras mexitegelhus från -75. Fönster fanns tyvärr inte som jag ville ha men jag beställde på plats och fick lite rabatt även på dom. Men det bästa var ju dörren vilken kupp!!! vad säger ni om att vi fick 2 dörrar till lägre pris av vad 1 skulle kostat!

Ja så ibland lönar det sig att ta tag i latmasken och köra en bit.
Nu skall jag ta tag i en annan latmask som måste ut och röra på sig...det är ju jag det med, men 117 mil i en bil bjuder inte på någon direkt fysisk aktivitet. Nä så nu blir det att ta på skorna och nöta lite sula :)

Ha en fin dag, bjuder självklart på en bild av mitt fynd!
T.o.m snyggare irl :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar