onsdag 17 juli 2013

En väldigt varm dag!

Idag har det varit riktigt varm och som det ser ut så kommer värmen att fortsätta! Idag har jag också gått 3x3 km och det har gått över förväntan.
Men du skall jag spy lite galla..Ni som inte vill läsa kan sluta nu!
Under min första promenad möter jag tre personer och tre hundar har mött dessa tidigare, de två hundarna av större modell dansksvensk gårdshund och en blandning dessa är riktigt aggressiva mer eller mindre försöker dra ikull föraren för att ta i detta fallet Eya. Jag bara fortsätter som inget hänt men samtidigt kokar det i mej, hur sjutton vore det att aktivera sina hundar och dressera dem? Sedan var jag ute igen, och denna gång en annan granne med nån blandning som absolut skulle gå i anfall. Samma där hunden rör knappt på sig. Det är inte kul att behöva gå och vara orolig för att ägarna inte klarar att hålla sina hundar för tyvärr kan det sätta men för livet på en hund!

Nu skall inte jag sitta här och vara nån moraltant, men jag känner ändå att om man skaffar djur se då till att ge dem såpass lydnad att de kan gå och respektera sin förare i koppel, och om du som förare inte kan kontrollera din hund? Ja skaffa hjälp eller ta en funderare på om du verkligen skall ha djur! för inte är det djurets fel att den som håller i kopplet brister...

Nä nu går jag över till något annat... känner hur det kokar i mej :)

Här hemma går det framåt i sakta mak, men med tanke på att JE jobbar borta en del så går det rätt bra!

Bjuder på ett litet bildbevis! Ha en fin kväll!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar