onsdag 6 juni 2012

Du gamla du fria...

Du fjällhöga nord, idag är det sveriges nationaldag. Vad nu det innebär, jo att vi förlorade annandag pingst för vaddå. Vi får ju knappt flagga med svensk flagga, vi får inte visa att vi faktiskt gillar sverige och att vi är stolta över att vara svenskar. Nej för min del tar jag gärna tillbaka annandag pingst, och struntar i nationaldagen.
Men här har vi firat på vårt sätt, och vad är då det.. Jo vi var ute på en tidig morgon promenad, gravida Eya och jag. Med tanke på hennes kroppshydda så får hon gå lös trots koppeltvång :)
Våra duvor hade parkerat sig på ett gärde som är ny sått och vad bättre att fira dagen på än med lite fågelarbeten :)
Kan väl säga som så här att stor mage märkte jag inte av i avancen....tyvärr fastnade det inte på film vilket mer berodde på den bakom kameran.
Men jag fick några bilder på hennes stil "harkl" fulla stånd.
Ha nu en härlig nationaldag, och jag är en glad och stolt svensk som kan tänka mej att jobba denna dag och vara ledig pingst :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar