lördag 9 juni 2012

Plipp plopp

Som vi befarade blev natten lång, så lång att den gått över till dag.
Eya har jobbat otroligt bra med att leverera 8 stora fina valpar. 530 - 320 g, men sagan är inte slut. Värkarbetet avtog fast vi såg att det fanns fler kvar, efter några timmars böntan utan resultat åkte vi till djursjukhuset. Kan ju vara kalkbrist, eller dåligt blodvärde. Men Eyas värden var kanon, men inga värkar. Så efter röntgen visar det sig att fem livliga krabater vill ut i dagsljus. Så nu sitter jag och min underbara väninna, och avnjuter frukost medans Eya får hjälp med att få ut de sista kämparna. Med andra ord består AvalonianS d-kull 13 individer, kön får jag återkomma med när jag vet. Och jag hoppas att alla är levande.
Bilden är på de åtta 5 h 3 t.

Skickat från min Sony Ericsson Xperia arc

2 kommentarer:

  1. Hoppas att ni alla mår bra!

    SvaraRadera
  2. Ja lite sömnbrist på oss tvåbenta ;-)
    Eya är på väg att vakna ur narkosen, och ALLA valpar har ätit och är mätta nöjda.

    SvaraRadera