tisdag 5 juni 2012

Väntan är nu över!

I augusti 2011 såldes Ögn från Eline Hof. Min vackra Ögn som fick flytta ända upp till jämtland, men lustig nog har jag haft mer kontakt med Ögn och hennes nya ägare än vad jag haft av djur som jag sålt nästgårds :) Men natt till idag föddes ett stoföl, allt gick bra och som första föderska är Ögn väldigt obs på sin ögonsten. Tjejen får inte avvika många steg förrän Ögn kallar, skall bli så kul och spännande att få följa lilla tjejen framöver. Och jag tackar matte för att hon håller mej delaktig och uppdaterad. Är rätt sugen på att ta en tur uppåt och snusa föl. Idag började jag tempa Eya hon har inte nån matlust och ligger helst och vilar, har även hunnit med en träningstur idag också som sagt jag har ett mål...
Nej nu är det duschen som lockar, ha en härlig kväll. Bjuder självklart på en bild av vackraste hästen med bebis.

2 kommentarer:

  1. Så nydelig ;o)) Klem fra Drammen.

    SvaraRadera
  2. Ja eller hur :-) vacker som en dag.
    Kram tillbaka

    SvaraRadera