tisdag 2 april 2013

Alla sätt är bra utom de dåliga Telia det värsta

Iom att många statliga företag gått över till privat, så måste de suga ut de futtiga kronor de kan även fast de inte ens klarar att leverera.
Att vi som lever och verkar i glesbygden skall få sona för andras bekvämlighet är inget ovanlig. Men när man  inte längre vill delta på de urusla premisser som finns då J***AR skall det kosta.
Telia som vi haft som leverantör av vårt bredband sedan det kom kan knappt får ett hjul att spinna, men betala skall vi 1167 :- / 3 månader då tillkommer telefon som inte ens vi har installerad...
Har varit inne på Telias hs och följt noga med när avtalet gått ut för att säga upp skiten, idag ringer jag eftersom jag nu provat annat och helt plötsligt kan ladda upp en bild på 10 sec istället för 3600 sec.
Då har de mage att tala om för mej att det är 3 månaders uppsägningstid, 2 månader längre än om jag vill sluta mitt jobb. Med andra ord har jag inget bindande avtal men kan inte omgående säga upp det utan skall fortsätta att betala för skräp i 3 månader extra. Läs de finstilta begreppet finstilt fanns inte ens när jag skaffade modem -94. Tycker synd om de som sitter med dödsbon mm. Fast så länge som folk inte protesterar kommer de köra på, för visst F*N är det rätt lönsamt.
Undrar om det är en affärsidé att ha, köp denna vara när du slutar att använda den får du betala den tre ggr till. Att inte tandborst industrin tänkt den tanken, de flesta byter tandborste varannan månad.. Köp 1 betala för 3, tänk er hur framtidens realisationer kommer se ut. Vi som nu tyvärr bor som vi gör där det inte finns annat än just Telia skall självklart lida lite extra nu när vi hittat ett alternativ som funkar och hör och häpna till bättre pris och uppkoppling....
Telia jag har haft mitt bredband hos er sedan ni öppnade den möjligheten, innan dess hade jag modem från er. Nu kommer jag aldrig vilja ta ert namn i min mun igen. Och inte nog med det jag betalade i flera år för hastighet som ni inte ens kunde leverera, men det är klart att ni skall få ytterligare 3 månader av mej och min tid. Det är ni värda ni har ju varit så hjälpsamma, som den gången jag beställde bredbandstelefoni och ingen fick. Då hamnade jag iof hos en ur gullig tjej som hjälpte till att ordna det som vi gick miste om, och även förklarade att vi tyvärr inte kunde ha sådana tjänster eftersom vi bor i ett rött område, vips så gick hastigheten ner från 8 till 0,5 över en natt. Jo tack jag har varit med er i några år inte för att jag velat utan för att det inte funnits annat. Så självklart är ni värda 3 extra månader, och jag kommer lämna er som en mycket nöjdare kund som bara kommer ödsla lovord om er NOT.

Tänk er tanken när bankerna kör samma system, du har obunden ränta och den stiger du vill binda...Nej du har tre månaders uppsägning av den obundna räntan. Eller när du skall förhandla om din bundna ränta, hej nu är det bara 3 månader kvar tills vi skall lägga om lånet det vill vi göra nu. undrar hur mycket Telia har betalat nått genialisk jurist som kläckt idén. Usch för denna typ av översitteri och maktmissbruk.

Ha nu en obunden kväll och gör vad ni vill i 3 månader...

Telia NEJ TACK!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar