måndag 3 november 2014

Enköping tur o retur!

Denna veckan har jag jobbat som usk:a för Arvika kommun, roligt och stimulerande fartfyllt. Lite kul att jag som vikarie fick lära hur man byter stomi :)
I lördags åkte vi till Enköping, vi besökte våra goda vänner och valpköpare. blev bjudna på mycket god mat och dryck, en fin uppladdning inför söndagens jaktprov. Tusen tack underbara ni!

Väl på Långtora och Amir Sand´s fina anläggning var det dags för årets sista prov för småttisarna. Tyvärr fick inte Angel start, surt som sjutton men men. Extra jobbade på bra och gick i fina slag, i första släppet, gick hon upp i tätt sly och när hon kom ner igen hade hon en rapphöna i munnen... som hon avlämnade till husse. Domaren fick på så sätt en apport fågel då han glömt det :) hon fick totalt tre släpp och dagen avslutades halv tre. Två fina pristagare fick vi i vårt parti ett 2 ukl och en 1ökl hp, Grattis till er och även grattis till championatet.

Nästa helg skall Akira starta två dagar i skog, nu laddar vi om. Akira och Extra skall följa med mej ner till slätten och få springa på de enorma fälten så ångan håller i sig. Så denna veckan blir det ekonomi jobb som skall utföras.

Och en annan glad nyhet är att den nya prototyp som jag gjorde är mycket väl godkänd.
Det är en eftersöks lina, Ett brett mag/axelfäste, 30 cm elastisk del, 7 st förkortningsringar, reflexdetaljer, närmare 9m långt, ca 180 cm uppkortat, kraftig karbinhake där alla ringar får plats. Fluorescerandefärg

" Jag använde spårlinan inatt för första gången i skarpt läge. Jag är mer än kanon nöjd. Funkade kanon hur smidigt som helst när man kom fram till djuret var det bara att dra in hunden och koppla och sedan skjuta rådjuret." 



Gissa om det värmer mitt hjärta :) Och för er som anser att dödande av vilt är oförlåtligt vill jag bara tillägga, att en stor del av eftersök är på trafikskadat vilt. Och är en viktig uppgift som jägarna utför. Och för att bli eftersöks jägare krävs utbildning och det är på uppdrag från polisen.
Och att jag fått chansen att producera något som kan underlätta för våra jägare får mej att sträcka lite extra på ryggen. 

Nu skall jag ta och packa för en vecka söder ut.
Ha en fin dag där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar