fredag 18 februari 2011

Facit

Skulle vilja ha ett livsfacit, tänk vad skönt det vore. Så fort något dyker upp är det bara att bläddra till sista sidan och finna svaret. Samtidigt vore det kanske inte så spännande liv, men dock helt utan svåra val/beslut eller andra grubbel. Men inget val är fel utom de vi inte tog, denna gång får vi gå efter vår magkänsla.
Blir nog bra till slut!
De flesta av er kommer tappa hakan när jag avslöjar min än så länge hemlighet, finns säkert även de som kommer rynka pannan, skaka lite uppgivet på huvudet.
Men så får det bli!
Jag har legat sömnlös nu i två nätter, och i kväll måste det slutgiltliga svaret vara klart!!! Jag behöver få sova...skall ju gå på mitt dygn på jobbet på lördag.
Nej nu över till något annat.
Dottern kommer hem denna helg, ja jag jobbar men jag får rå om henne lite i kväll och i morgon förmiddag. All tid är vad man gör den till! Har inte bestämt vad vi skall ha för mysmat i kväll, men något gott måste det vara för nu har jag inte ätit sedan igår...Dumt jag vet!
Men har inte riktigt haft tid, min Vizmaran (Ungersk Vizsla/ Weimaran) har varit här med matte på lektion. Och sedan har jag försökt röja lite här hemma, vilket var behövligt! Vart kommer all smuts från? Och för att inte tala om smutkläder! Skulle kunna tro att grannarna kommer hit med sin skittvätt :)
Därför skall det verkligen smaka gott med nått riktigt smarrigt i kväll...
Ha en smarrig fredag, låter Fleetwood Mac ge ett tips på vägen :)

3 kommentarer:

  1. Nu blir jag nyfiken bruttan! Vad har du i görningen.... ??? Kul, kul! Ser fram emot tappade hakor!! KRAM

    SvaraRadera
  2. Helene, jag tror INTE man vill ha facit, tänk dig vad mycket man lär sig på vägen av sina misstag
    :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jane i sinom tid ;)
    Ja Kina, ett tråkigt liv utan överraskningar är nog och vänte med facit i hand :) Nä vi får nog lov att ta varje prövning för vad det är! ett nytt äventyr.
    Kram på er

    SvaraRadera