fredag 4 februari 2011

Otänkbara har hänt

Ja ibland blir det som det blir, vi har gått och blivit med platt TV Ja jösses, men jag måste säga wow vilken skillnad. Vi hade tur för vi hade tittat på en annan modell "billigare" men när han visade oss skillnaden på den och en "dyrare" kände jag att nej då får det kvitta. Men då visade det sig att de hade råkat packa upp två lika av samma märke och att de då sålde den ena till rabatterat pris. Då hade jag inga motargument längre, så vi har nu platt TV. Vilket gör gubben glad han har en ögonsjukdom, vilket resulterat i att han ser mycket dåligt och det finns inga glasögon som kan justera hans seende. Ibland får man gå i från sina principer med att inte köpa nytt när det gamla fortfarande fungerar. Men nu har TV tittandet kommit i en annan division här hemma, och jag är helt såld. Grabben sken ikapp med både solen, månen och gubben. Jag blev sittandes och titta på en film till klockan halv tolv, och höll mej vaken bara det säger lite om vilken TV vi har fått "köpt".
Denna helg går förövrigt i jobbtecken det är skit helgen som skall avverkas 41,5 timmar på ett bräde, urk med det är skönt när det är gjort.

Nu medans jag skrivit detta har jag hunnit att bli uppringd av två olika telefon försäljare, alla skall absolut sälja nytt telefon abonnemang men ingen av fåntrattarna kollar upp att det inte funkar här ute där jag bor innan de ringer. Jävla idioter.....Och tror dom att jag är så jävla dum att jag inte själv har varit och kollat upp vilka som är billigast och som kan ge mej en helhetslösning. Och gissa vad! det enda bolag som kan distribuera telefoni och bredband är TELIA, men de jävlarna skall hela tiden försöka argumentera om att just de kan. Mitt svar till teleabonemangs försäljare STICK OCH BRINN.

Ha en samlad fredag, bjuder på ett citat av Hans-Horst Skupy " Det är de dummas förhoppning att de kloka ska ge med sig."


2 kommentarer:

  1. Oj, så enig jag är angående försäljare av telefonabbonemang, ringa till mig och erbjuda comvik, billigt , visst det går ju inte att ringa ...... Stackare som har långhelg på jobbet men en helg går fort :-)

    SvaraRadera
  2. De är en pina...Har man jobbat varannan helg i 11 år så borde man vara van, men icke sa nicke blir värre och värre för varje år, månad ,vecka tror jag minsann.
    Ha en skön helg :)

    SvaraRadera