onsdag 2 februari 2011

Omställning

Efter att jag gick av min natt, åkte jag och mötte dottern. Vi skulle nämligen träffa en dietist, dottern har fått diagnosen laktosintolerant Det var faktiskt rätt nyttig information, är en del att tänka på. Ensymet laktas vars uppgift är att bryta ner disackariden laktos till monosackariderna glukos och galaktos, saknas eller är för få vid laktosintolerans. Nordbor är nästan de enda folkslag som fortfarande tål möjlk, i afrika och asien är alla laktosintoleranta i vuxen ålder. Så nu när dottern kommer hem få jag se till att handla annorlunda, blir till att läsa innehållsförteckningar. Vill ju inte att hon skall komma hem och få ont i magen av min mat, sedan finns det tabletter som går att ta ifall hon är osäker ute på tex. resturang (inte billiga men det finns.) Det värsta är att hon har struma och äter levaxin och gissa vad som finns i levaxin?!? Jo laktos.....

Har fått de nya elementet till ugnen vi håller på att byta dem, efter det är gjort skall jag ut i det fin fina vädret. Och sedan skall jag steka kyckling i min fungerande ugn :)

Ha en fungerad onsdag, bjuder på ett citat av Mahatma Gandhi " Den omtanke som visas idag, kan bära frukt i morgon."


Foto Alex

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar