tisdag 13 december 2011

Lusse!

Jag har varken sett en lucia eller fått mej lussefika nu på morgonen, vad jag däremot gjort är att köra grabben till skolan nu på morgonen. De hade samling 0700 för det är esteterna som står för lussefirande på skolorna. Får alltid flashback vid denna tid på året, inte alla är lika positiva. Ta bara karusellen inför att en Lucia skulle utses. Glömmer aldrig när jag gick på dagis och jag ville bli lucia för jag var den enda som kunde sjunga, då sa fröken att nej du har inte rätt hårfärg. Men jag blev placerad bakom Lucia för att det skulle låta som om det var hon som sjöng. Tack o lov nu får alla som vill vara Lucia och inte bara den söta blonda tjejen som alla vi vanliga mörka alldagliga avskydde ;) Det som var positivt av att vi på kvällen gick och lussade bland husen. Något som jag inte sett sedan jag själv var liten, och då fick vi alla den uppskattning vi förtjänade vi sjöng och gjorde någon annan glad.
Så varje högtid har sina positiva och negativa inslag, och det är nog därför vi kommer ihåg dem. Och det är ju faktiskt de positiva som gör att vi får det där lilla pirret i magen av förväntan.
Nepp nu har jag filosoferat färdigt för nu, ha en fin lussemorgon. Bjuder självklart på min favorit lusse låt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar