tisdag 10 januari 2012

Tok skôv!

Ja så förba**ad som jag hunnit bli nu på morgonen är sånt som kan leda till hjärtinfarkt. Över vad kan man fråga? Jo det ständiga problemet DHL detta fraktbolag med de generösa priserna men med total avsaknad av service och leverans. Ja ni läste rätt leverans, nu ställer ni er frågan vad jag menar med avsaknad av leverans de är ett fraktbolag och sysslar bara med sånt. Ja man skulle tro det, men se där har DHL mixat ihop sig totalt. Deras företags idé  är ett sken fraktbolag som de säkert leder med nått utländskt läkemedelsföretag, om att öka fallen hjärt o kärlsjukdomar för att bli multi miljonärer inom läkemedelsindustrin. För när man lägger sin order två veckor innan för att vara säker på att jag får min leverans måndag. Och när det då inte kom något i går, då ringer jag idag tisdag......Nääää vi kör bara ut en ggr per vecka, jo tack det vet jag med det var måndag igår....Öhhh men vi kör ut på fredagar "barnförbjudet" hur och när skulle jag få den informationen??? Ähh vi ringer samma dag som vi kommer "ännu mera barnförbjudet" och det hjälper mej nu?
Kan inte i ord förklara vad jag känner för företaget DHL, men jag lovar att tankarna går åt ett mycket svart håll. Jag ger ett tips till DHL när nu väl bestämmer er för att byta utkörningsdagar, så skadar det inte att meddela de kunder som ni faktiskt kör ut till regelbundet. Eller åtminstånde sätter upp en lapp vi byns butik. Och det sjukaste av allt är att jag får inte ens åka 16 mil ToR för att hämta hundmaten fast att den stått i Karlstad sedan förra torsdagen. Nej blir till att åka in och köpa annat foder fram tills fredag, få hundar som skiter floder pga hastigt foder byte...
Jo tack för det DHL....
Över till något trevligare, kylan har hållit i sig och vi har även fått lite mer snö,nu saknas det inte så mycket för att jag snart kan prova mina nya stavar :) Funderar på att ta en tur till Ikea idag, skall titta på en ny TV bänk. Borde även ta en tur och kolla hur mycket material jag har kvar, får nog ta och göra en ny beställning tror jag.
Ja vi får se vad jag hittar på.
Ha nu en lugn dag, bjuder på en låt i vanlig ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar