söndag 8 januari 2012

Nu är helgen snart över!

Och jag har åter landat i värmlandsskogarna, helgen har varit helt underbar. Det som har varit lite trist är att Eya gått från Bir cacib ner till VG G. Men så är det ibland är man på topp och ibland inte, kul att se andra GS fantaster. Har även fått hem mina älskade ankor :)Tack, det är nog bland det bästa jag haft till mina hundar. De är hållbara och tål tuffa tag.
Men över till dagens utställning, kan ju uttrycka det som så att vår entré var mindre bra planerad. Vi missade hanarnas junkl, och när vi kom ropades Eya upp. Varpå jag slänger av mej jackan formligen sliter av henne halsband och på med utställningskopplet. Inte de bästa förutsättningarna, och vi fick också ett resultat som visade det ett stort svart äckligt G! Men eftersom vi var sena och jag tänkte att jag tar en rövare och frågade domaren om vi fick ställa våra hanar efter att bedömningen av avslutad och det fick vi. När sådan sker är man utom tävlan d.v.s att om någon hade fått Excellent kan den inte tävla vidare.
Nu hann både jag och hundarna landa innan det blev dags för dom att gå i ringen. Yes först och där började allt bra, han kommer rätt från skogen har aldrig sett så mycket människor eller hundar!!! Och inte nog med det han hade åkt hiss för första gången och då kräver Leif GW Perssons okända syster ;) att titta i hans mun....Bläää vad otäck det var, men tillslut visade han upp ett tveksamt leende och tanten blev nöjd. Och när jag fick resultatet så fick min lille Yes en STOR puss på nosen han fick VG. Hans Bror Yummie fick också fin fin kritik, men fick Sufficent pga sina vita tår. Men det var absolut helgens höjdpunkt, dessa hanar är 13 månader och får sådan bedömning på en showdogs utställning WOW de kan gå hur långt som helst :) Bjuder på lite bilder av grabbarna, Eya såg ni igår och hon ser likadan ut idag ;)



2 kommentarer:

  1. Hej
    Ja det var ju skönt att ni iallafall fick visa era unghundar och få en bedömning på dem.
    Hoppas att resan hem gick bra, och tack igen för inbjudan!

    SvaraRadera
  2. Ja det var ju helgens höjdpunkt :-) tack för kvackisarna. Bara att komma. Grattis till rush's resultat.

    SvaraRadera