måndag 9 januari 2012

Tänk hur det kan va :)

Nu har kylan kommit för att stanna hoppas jag. Och det knastrar under skorna och nästippen sticker av den kalla luften, vi har nu -16 men jag skulle vilja ha lite mer snö. Tänk jag är då aldrig nöjd!
Men jag tänkte bjuda på Yes och Yummies kritik från utställningen. Och i mitt förra inlägg skojade jag om att domaren var Leif GW Persson okända syster. Jag får ta tillbaka det för det visade sig att det faktiskt var hans syster. Inte kostigt att de var så lika :)
Ha nu en kylig dag.
Yes:
Utmärkt typ o storlek, hanhundshuvud med utmärkt skallparti aning lång, korrekt djup, korrekt ögonfärg och nackknöl. lite rak överarm typiskt rejäl benstomme, aning grund bröstkorg men med korrekt kroppslängd något fallande kors, fina färger. VG
Yummie:
Mycket god typ, ännu väldigt outvecklad, dessvärre vita tår på baktassarna, hanhundshuvud, bra skallparti och nacke, ögonen önskas en nyans mörkare o kortare nosparti, goda vinklar fram, typisk benstomme, allt för grund bröstkorg, avfallande kors o öppen knä vinkel, behöver tid att utvecklas. Pga det vita sufficient.
Bjuder på en bild av Yes på fågelträning i somras!

2 kommentarer:

  1. Dom e såå fina hundarna dina/era :)
    Förra veckan var jag o kikade på ett hus,och i dag bestämde jag mej.....har skrivit papper så till den 1 feb flyttar jag "igen",fast där jag bor nu har bara varit tillfälligt.
    Nu kan jag ha Hund(-ar),Häst & får om jag vill:)
    adressen får du i ett mail
    Kan skicka ner mycke snö till dej !
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Låter härligt :)och spännande. Är det långt från där du bor i dag?
    Kram

    SvaraRadera