söndag 1 januari 2012

Tjugohundratolv.

Mmm smakar nytt fräscht och spännande! Personligen inledde jag det nya året som en brats, jag vaskade cava. Men av helt andra orsaker, jag skulle köra bil och hämta hem grabben. Men skåla ville jag och eftersom vi har skumpa hemma... ja ska man så ska man.
Vågar inte riktigt jubla över att vi även under natten fått decimetern med snö och det kommer fortfarande, kan det vara så att mina böner om vitt uppfylls?

Eftersom vi hade en mycket lugn nyår och endast behöver bekymra oss över när vi skulle äta och om det var nått bra på tv´n. Ja då hoppades vi ju nästan att våra grannar runt om skulle kalasera rejält och skjuta raketer od, visst sköts det men inte så att man blev häpen av förtjusning. Hundarna bryr sig inte om raketer, valparna sov igenom hela uppståndelsen. Det mest spännande som hände hundarna var att de fick länsa chipsskålen...och när ett sånt tillfälle bjuds glöms både raketer och uppfostran bort. Nåja vi fick en lugn och skön kväll, grabben hämtade jag hem vi tvåtiden och dottern hämtar jag vid tåget i eftermiddag.

Nyårslöfte, jag gav mej själv ett löfte för måånga år sedan att aldrig ge ett nyårslöfte och det håller jag fortfarande på! Jag är en notarisk löftesbrytare när det kommer till mej själv, hittar alltid på en mängd ursäkter till att inte behöva utföra vad det nu vara. Jag måste ge mej f*n på nått dvs jag måste utmana mej själv, sätta saker på spets eller kort och gott tävla mot mej själv. Jag är min bästa motståndare, har i stort sett inget behov av att tävla mot andra. Och det ska vi vara glada för eftersom jag är en urusel förlorare :)
Ha nu ett riktigt gott 2012 och jag önskar er alla en god fortsättning på ett år som ingen av oss vet vad det kommer att innehålla. Bjuder på en låt och den får avsluta 2011, bjuder på den nerkortade versionen men gruppen heter Placebo och låten Song to say goodbye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar