måndag 2 juli 2012

Tillbaka

Tur att jag har en snäll son som jag får låna dator av, han har även passat på att filma valparna så jag kommer bjuda på en liten snutt. Han har även fixat till lite bakgrundsmusik :) duktig han!
Under helgen hade vi apportkurs och jag är mycket imponerad över arbetet deltagarna gjort hemma. Min dator är fortfarande lite ledsen men har fått nummer lapp och väntar på sin tur hos data doktorn, vi hoppas att han kan rädda lite av innanmätet.
Denna vecka är också den sista på jobbet då vi stänger ner för semester, men eftersom jag inte tar semester denna tid på året så kommer jag jobba som resurs på ett annat ställe. Skall bli super kul att få pyssla med lite annat under sommaren, och jag gråter inte över arbetstiderna heller 9-15 bättre kan man inte få.
Vi hade ett super trevligt besök av valpköpare under helgen, en härlig aktiv familj som kommer ge en av tikarna ett mycket bra hem i Oslo.
Valparna har nu börjat äta färs med filmjölk, första kuren med avmaskning/markkur är gjord och klorna klippta. De växer bra ligger på samma viktnivå som Eya´s första kull som också bestod av 7 tikar och 4 hanar. Är kul att kunna gå tillbaka i pappren och bli lite nostalgisk :)

Nu skall jag gå ut och se hur det går för "nybyggarna" våra vänner skulle ju få upp en byggsats men leverantören höll inte lovat leverans datum så nu byggs det för fullt i lösvirke istället. Trevligt med företagsamma vänner.
Ha nu en fin kväll, bjuder som sagt på en film av Alexander.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar