torsdag 30 maj 2013

Ledsen i ögat!

Igår gick jag verkligen på halvfart, blev inte värst mycket gjort, men vädret bjöd inte direkt på energi fyllnad.
Idag har jag donat lite istället, har tofflat till väggen på vårt kursboende tycker att det blir lite roligt med lite udda! Vad tycker ni?
 Uttjänade foppa tofflor blir fina väggamplar!
Sedan har hundarna varit ute i omgångar, de har bettet sig lite konstigt men jag har inte riktigt reflekterat.
Men så gick jag upp i duvslaget för att kolla till föryngringarna, och möts av skräcken....4 döda fåglar på golvet. Och ja jag börjar ju naturligtvis gråta, är så otroligt löjlig när det kommer till gården djur. Detta är rävens förtjänst, och jag är så ledsen för de döda ligger alla på ungar. Vilket innebär ännu mer död, duvungar klarar sig tyvärr inte utan sina föräldrar.
Tre av mina döda duvor :(

Medans jag sitter ute och torkar en tår av förlusten så kommer älskade Buffy, i sakta mak mot mej. Ser att hon har något i munnen, och visar tydligt att hon vill att jag skall komma. Går mot henne och hon vänder och går mot duvslagen, då ser jag att hon har hittat ytterligare en död duva.
Snacka om en klok hund som hämtar hem de sina, kom ytterligare en tår när hon sätter sig och ger mej den bilcken.
En tjej som sörjer sin kompis!

Så denna dag har innehållit flera känslostormar, nu är jag trött och skall ta och lägga upp benen på soffan och tillåta mej sörja våra fjäderklädda hjälpredor.

Ha en fin dag, bjuder på en låt!






2 kommentarer:

  1. Uff da. leit at sånne ting skjer..... Klem fra 2 og 4 bente

    SvaraRadera
  2. Ja, och så får man favoriter och nu har jag förlorat så många på kort tid :(
    Men allt har en mening och vi blickar framåt och gläds åt det som komma skall.
    Vi syns om inte allt för länge :)
    Kram tillbaka

    SvaraRadera