måndag 13 augusti 2012

Mardröm!

Alla föräldrars största fasa är att något hemskt skall hända ens barn. Förra tisdagen fick jag ett samtal som för en stund gav mej hjärtstopp och rejäla ångest känslor.
0614 ringer en man och talar om för mej att min dotter har kört av vägen, lovar att många tankar snurrade runt innan jag fick reda på att hon endast hade små blessyrer. Men för att ta det säkra före det osäkra tog jag henne till akuten, alla skador syns inte utanpå. Vad beträffar bilen så kan man säga att hon hade änglavakt. Bilen är min farfars gamla golf, den har absolut inget värde mer än att den varit i familjen länge. Men det är inte svårt att gissa vem ängeln som skyddade dottern var! Jag är säker på att farfar åter gjorde en insats för oss, fast denna gång från en annan plats.

Tänk på att en olycka sker så fort, och det man inte hunnit säga kanske man aldrig hinner säga. Och ibland kan man kanske säga saker som man aldrig för möjlighet att ta tillbaka.
Var rädda om varandra, bjuder på lite bilder av golfen som nu går i graven.

Ha en fin dag och värdesätt människorna runt dej istället för att vara missunnsam och trångsynt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar