fredag 17 augusti 2012

Semester!

Idag gjorde jag min sista arbetsdag, nu återstår fyra veckor härlig semester. Fylld av jakt, jaktprov och trevliga möten med trevliga människor. Men min arbetsdag slutade minst sagt i kaos, men så är det ibland. Hade tänkt att dagen skulle avslutas smidigt men istället så fick jag stanna ett par timmar extra, men så är det när man arbetar med människor. Det går inte att bara stänga dörren och gå när det krisar sig.
Vi har även i kväll haft ett jätte trevligt besök av valp spekulanter och denna gång är det Dennis som skall flytta till ett nytt hem i vårt kära grannland.
Detta tycker Dice är lite orättvist därför har han diktat ihop en egen liten kontakt annons.

Ha nu en fin kväll, bjuder på Dice egna ord om Dice :)


Nu är jag den siste kvar! Jag är en glad kille med glimten i ögat, har alla pappren i ordning. Ett oätligt chip(s) i nacken och fått min första vaccin vet inte vad det är men äta gick det inte. Jag har också blivit besiktad utan anmärkning, lite osäker på vad det betyder men har på ryktesväg hört att det är bra. Jag har hört att jag har snygg kropp och kraftig benstomme, får ofta höra att jag är påhittig och finurlig. Jag vill helst komma till någon som prioriterar jakt, och jag passar lika bra för någon med erfarenhet eller någon ivrig nybörjare. Mina uppfödare är hjälpsamma människor och ger så mycket stöd och hjälp de kan för att du och jag kommer bli ett så bra team som möjligt.
Mvh Avalonain's Dice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar